El reconeixement dels artistes i de les seves obres és un tema central i recurrent en la història de l’art. Ara bé, les condicions de l’oblit a què alguns creadors són relegats hi tenen un paper igualment preponderant. Amb un enfocament que abraça des de la sociologia de l’art fins a la reconstrucci...
El reconeixement dels artistes i de les seves obres és un tema central i recurrent en la història de l’art. Ara bé, les condicions de l’oblit a què alguns creadors són relegats hi tenen un paper igualment preponderant. Amb un enfocament que abraça des de la sociologia de l’art fins a la reconstrucció històrica, aquest volum recupera tant autors oblidats o poc coneguts com creacions que han perdut la fama que van tenir fa una centúria, entre els quals trobem un edifici ocult del centre de Barcelona, una personalitat del teatre del segle passat —que avui, malgrat figurar al nomenclàtor de la ciutat, pràcticament ningú no sap qui és— o un pintor ignorat que va formar part del cercle íntim d’una de les personalitats més prestigioses del país. El perfil dels artistes estudiats confirma la necessitat de reconsiderar el cànon de la història de l’art, alhora que matisa i enriqueix el recorregut d’altres de més reconeguts.
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.