Obra guanyadora del Premi Ramon Trias Fargas d'Assaig Polític Un conflicte de llengües ens mostra com, al llarg de la història, hi ha hagut un discurs contra la llengua catalana i, especialment, contra l'escola en català. Els governs i els partits polítics espanyols --i també nombroses associacions,...
Obra guanyadora del Premi Ramon Trias Fargas d'Assaig Polític Un conflicte de llengües ens mostra com, al llarg de la història, hi ha hagut un discurs contra la llengua catalana i, especialment, contra l'escola en català. Els governs i els partits polítics espanyols --i també nombroses associacions, diaris i intel·lectuals-- han intentat impedir-ne la normalització, argumentant una suposada superioritat de la llengua castellana per als diferents usos socials. Per a l'autora, sovint es fan servir l'escola i la llengua per atiar un conflicte de llengües i una batalla identitària que no existeixen a la societat catalana. El seguiment cronològic del conflicte, des de la Nova Planta fins a la Llei Wert, fa evident l'existència d'una campanya contínua contra la llengua catalana amb la voluntat de no reconèixer la personalitat política, cultural, lingüística i nacional de Catalunya.
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.