Poca gent sap que Josep Colomer i Costa, fundador de la companyia pelletera Colomer Munmany, va ser un dels pioners de l'automobilisme al nostre país. Entre els anys 1898, quan només tenia catorze anys, i 1906, Colomer va treballar com a xofer per a dues persones riques i influents de la societat os...
Poca gent sap que Josep Colomer i Costa, fundador de la companyia pelletera Colomer Munmany, va ser un dels pioners de l'automobilisme al nostre país. Entre els anys 1898, quan només tenia catorze anys, i 1906, Colomer va treballar com a xofer per a dues persones riques i influents de la societat osonenca: el banquer Miquel Ricart i l'hisendat Ildefons de Casanova. Ricart el va introduir a la indústria de l'automòbil, mentre que gràcies a Casanova va conèixer la seva futura esposa, Carme Munmany, fet decisiu en la trajectòria personal i professional del jove xofer. Aquest llibre recull les memòries d'aquesta etapa, redactades durant els anys 50 i inèdites fins ara. Colomer retrata com vivien la burgesia i l'aristocràcia de la Plana de Vic i la seva aposta decidida per les noves tecnologies de finals del segle XIX: l'automòbil, l'electricitat, el telèfon, etc. I revela, també, l'esperit d'un home emprenedor que va saber aprofitar les oportunitats del moment.
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.