La potent indústria farmacèutica catalana, tot un referent europeu de la innovació, té un dels seus representants més notoris en la família Uriach, al capdavant d'un grup empresarial iniciat en una petita adrogueria barcelonina. En aquest establiment, el 1838 hi va començar a treballar el fundador d...
La potent indústria farmacèutica catalana, tot un referent europeu de la innovació, té un dels seus representants més notoris en la família Uriach, al capdavant d'un grup empresarial iniciat en una petita adrogueria barcelonina. En aquest establiment, el 1838 hi va començar a treballar el fundador de l'empresa familiar. L'adrogueria va créixer fins a convertir-se en un magatzem, però a partir del 1953 es va transformar en indústria farmacèutrica gràcies a l'impuls que li va donar Joan Uriach, membre de la quarta generació familiar.«L'avi era adroguer, el pare era comercial i jo he estat investigador industrial», afirma Uriach, conegut com «el doctor Biodramina» a conseqüència de la popularitat d'aquest medicament contra el mareig, esdevingut imprescindible en un país que va començar a viatjar en automòbil per una feble xarxa viària. «La recerca era i és el futur», assegura en aquestes memòries, on reivindica i retrata grans figures del món farmacèutic, com Antoni Esteve Subirana o Pere Puig Muset, "l'apòstol dels farmacòlegs". Sens dubte, una història apassionant d'emprenedors catalans.
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.