El llibre que ara es publica recull quinze treballs centrats en dos grans àmbits: la història de la literatura popular catalana i els mètodes d'estudi desenvolupats en la recerca internacional. Els primers analitzen la contribució dels folkloristes catalans en la internacionalització de la rondallís...
El llibre que ara es publica recull quinze treballs centrats en dos grans àmbits: la història de la literatura popular catalana i els mètodes d'estudi desenvolupats en la recerca internacional. Els primers analitzen la contribució dels folkloristes catalans en la internacionalització de la rondallística catalana, expliquen la importància de la difusió de les rondalles dels germans Grimm a Catalunya, i presenten l'activitat duta a terme en un arxiu universitari: l'Arxiu de Folklore de la Universitat Rovira i Virgili. Els segons permeten un acostament a diverses perspectives d'estudi (comparativa, formalista, simbòlica, contextual, de gènere i literària) a partir de l'anàlisi de materials procedents de reculls publicats o obtinguts mitjançant el treball de camp en les terres de parla catalana. Si bé cada estudi té una entitat en ell mateix, el conjunt permet copsar la vitalitat de la literatura popular catalana així com la seva riquesa i qualitat.
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.