El curs de postgrau d’Educació Especial: Pedagogia Terapèutica, de la Universitat Autònoma de Barcelona, va néixer l’any 1983 amb l’ànim d’afavorir la reflexió i la participació activa dels mestres en la seva formació i potenciar el seu desenvolupament professional en el procés d’ensenyament dels ne...
Autores :SANAHUJA, JOSEP MARIA / ROJAS, SUSANA / BOADA, ROSA
Número de páginas :90
Colección :MATERIALS
NumeroColeccion :230
El curs de postgrau d’Educació Especial: Pedagogia Terapèutica, de la Universitat Autònoma de Barcelona, va néixer l’any 1983 amb l’ànim d’afavorir la reflexió i la participació activa dels mestres en la seva formació i potenciar el seu desenvolupament professional en el procés d’ensenyament dels nens i nenes amb necessitats educatives de suport en el marc de l’escola ordinària.
És un fet que l’educació és un dret fonamental que hem de garantir a tots els nens i nenes, i sota aquesta premissa, la necessitat de la formació contínua i actualitzada dels professionals de l’educació i la col·laboració entre els agents educatius són alguns dels eixos que garanteixen una resposta educativa de qualitat en una escola per a tothom. Sens dubte, la formació contínua del docent esdevé un pilar fonamental en el desenvolupament i consolidació dels processos d’inclusió educativa a l’escola.
En el llibre es recull la llarga trajectòria del curs de postgrau i, de forma més específica, l’impacte d’aquesta formació en les darreres edicions. La lectura del text ens pot permetre conèixer i analitzar els canvis conceptuals, socials, polítics i educatius esdevinguts en el camp de les necessitats educatives de suport en aquests darrers anys. Hem volgut recollir les experiències, els neguits i les vivències dels mestres que, preocupats per la seva formació i el seu desenvolupament professional, han optat per fer aquest curs de postgrau per tal de desenvolupar pràctiques inclusives a l’escola des de la reflexió teòrica i una actitud de respecte cap a tots els membres de la comunitat educativa.
A partir de la veu dels protagonistes de la formació, intentem anant dibuixant les línies del que podria ser la formació dels mestres que hauran de fer de l’escola un lloc on tot l’alumnat aprengui i participi amb èxit.
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.